lørdag den 12. november 2016

Overspringshandlinger.

Jeg hækler stadig på karklude, men jeg er ret god til overspringshandlinger lige nu. Især fordi der er alle de her søde opskrifter på julenisser og hvad ved jeg.
Nå men så blev jeg også lige nødt til at hækle et par gryderlapper til os selv. Jeg har hæklet en masse grydelapper i min tid. Men jeg ejer faktisk kun et sæt. Eller nu er det så to, og hvem har brug for mere ;)
Opskriften har jeg fundet HER og man kan jo selv bestemme hvilke farve og hvor mange skift der skal til. En nem og hurtig opskrift.


7 kommentarer:

  1. De er bare SÅ fine. Har selv hæklet en del af dem. Du har valgt nogle lækre farver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak du. Hækler du dem i 3 tynde tråde?? For jeg har hæklet med dobbelt tråd, med garn der passer nål 4-5. Det er lidt hårdt for hænderne..av av..

      Slet
    2. 2 tråde med nål 3,5 (sådan noget Søstrene-garn).

      Slet
    3. Bliver de ikke for tynde af det??

      Slet
    4. Altså nej det synes jeg ikke. De er hæklet stramt på en 3,5 - eller det mon 3? Men nej de er fine. Altså jeg står jo ikke i evigheder med en brandvarm gryde.

      Slet
    5. Hmm måske jeg skulle prøve det, for det er hårdt for de gamle hænder at hækle med så tykt garn dobbelt.

      Slet
  2. De er blevet gode!
    Det er også et af de mønstre, som jeg godt kunne tænke mig at afprøve.

    SvarSlet

Jeg elsker når læserne skriver en hilsen, så kan man ligesom se, at der rent faktisk er nogen der læser min blog :)